Deze fiets heeft een viertaktmotor.
Eencilinder 4-takt motor, 70° schuine kopkleppen. Boring mm. 62, slag 54 mm. Vermogen HP 8 bij 6000 tpm. Geforceerde luchtkoeling, door middel van een ventilator. Uitsteeksmering, met olietank in het carter.
Ontsteking met vliegwielmagneet.
Meervoudige metalen schijfkoppeling in oliebad.
Vierversnellingsbak met constant ingeschakelde versnellingen, pedaalbediend.
Overbrenging tussen motor en versnellingsbak met cilindrische tandwielen; ketting tussen versnellingsbak en aandrijfwiel. Zeer efficiënte flexibele koppeling op het rondsel van het achterwiel.
Frame met enkele balk met maximale stijfheid.
Voorwielophanging met oscillerende koekjes met schroefveren en instelbare wrijvingsschokdemper; achterbrug met zelfverende rubberen ophanging.
Wielen met 3.50 "-15" banden, met krachtige remmen.
Elektrisch systeem aangedreven door dynamo vliegwiel, inclusief een 25 W bilux gloeilamp en stadsgloeilamp, achterlicht en claxon, met accu diende als gelijkrichter.
Maximale snelheidsprestaties 90 km / u bij 5700 tpm. Verbruik 2,3 liter benzine per 100 km.
Bouwjaar 1952.