Het vertegenwoordigt de sportieve versie van de Motom 98 T. Het verschilt voor het langwerpige zadel en het sportieve stuur.
Eencilinder 4-takt, luchtgekoelde motor. Boring mm. 50, slag 50 mm, cilinderinhoud cc. 98. Vermogen HP 7, compressieverhouding 7.65. Lichtmetalen horizontale cilinder met speciale gietijzeren mantel. Lichtmetalen kop met klepzittingen. Distributie met gekantelde kopkleppen, met kettinggestuurde tuimelaars en stangen. Geforceerde distributie smering en olietank in het carter. Bobine en accu ontsteking met vervroeging breker op de nokkenas. Omgekeerde carburateur met luchtfilter ingebouwd in het frame.
Meervoudige stalen schijfkoppeling met frictiemateriaalblokken, in oliebad.
Vierversnellingsbak met constant ingeschakelde versnellingen, pedaalbediend.
Primaire overbrenging met geslepen cilindrische tandwielen met flexibele torsiestaafkoppelingen die in de motoras zijn verwerkt. Secundaire ketting, met flexibele koppeling in het achterwiel.
Buisbalkframe van geperst plaatstaal.
Ophangingen met rubberen elementen die werken door torsie met een zeer progressieve en zelfdempende actie. Horizontaal oscillerend vorktype
Wielen met 2.50 x 17 banden met centrale trommelremmen.
Zadel Lange tank van schuimrubber. inhoud 6 liter.
Elektrisch systeem aangedreven door een speciaal type dynamo vliegwiel.
Leeg gewicht: kg. Ongeveer 96.
Maximale snelheid prestatie 100 km/uur; verbruik 2,2 liter benzine per 100 km.
Bouwjaar 195