Motom 48 E - Motom Riders

Title
Ga naar de inhoud

De achtervering wordt geïntroduceerd: de koplamp is volumineuzer en hoger geplaatst.

Eencilinder 4-takt, kopklepper, luchtgekoelde motor. Boring mm. 39, slag 40 mm, verplaatsing cm3. 48. Vermogen 1.75 pk, 7:1 compressieverhouding. Lichtmetalen cilinder met aparte kop met loop en klepzittingen. Krukas op kogellagers, big-end op rollen. Smering met zuigerpomp en olietank in het carter. Ontsteking met vliegwielmagneet. Het motor-versnellingsbakblok is op drie punten elastisch opgehangen.

Droge enkele plaatkoppeling.

Drieversnellingsbak met constant ingeschakelde versnellingen, knopgestuurd.

Vanuit stilstand starten door middel van de pedalen.

Kettingaandrijving, met flexibele koppeling in de achternaaf.

Frame met enkele balk van geperst plaatstaal, integraal met pedalen en zadelsteun.

Voorwielophanging Parallellogram achterwielophanging. telescopisch.

Velgen met 2.00"- 18" banden en met centrale trommelremmen.

Cantileverzadel met enkelvoudig verstelbare vering.

Elektrisch systeem met vliegwielmagneet, bestaande uit een dubbele koplamp met kilometertellerbehuizing, achterlicht en claxon.

Leeg gewicht: kg. 40.

Maximale snelheid prestatie 55 km/uur; maximale helling die kan worden overwonnen 25%; Ik verbruik 1 liter benzine voor 75 km.

Bouwjaar 1954-1958
Terug naar de inhoud