Het verschilt van Motom 12 D door het ontbreken van een kettingspanner en door het verstelbare achterwiel.
Eencilinder 4-takt, kopklepper, luchtgekoelde motor. Boring mm. 39, slag 40 mm, verplaatsing cm3. 48. Vermogen 1.75 pk, 7:1 compressieverhouding. Lichtmetalen cilinder met aparte kop met loop en klepzittingen. Krukas op kogellagers, big-end op rollen. Smering met zuigerpomp en olietank in het carter. Ontsteking met vliegwielmagneet. Het motor-versnellingsbakblok is op drie punten elastisch opgehangen.
Droge enkele plaatkoppeling.
Drieversnellingsbak met constant ingeschakelde versnellingen.
Vanuit stilstand starten door middel van de pedalen.
Kettingaandrijving, met flexibele koppeling in de achternaaf.
Frame met enkele balk van geperst plaatstaal, integraal met pedalen en zadelsteun.
Parallellogram voorwielophanging.
Velgen met 2.00"- 18" banden en met centrale trommelremmen.
Cantileverzadel met enkelvoudig verstelbare vering.
Elektrisch systeem met vliegwielmagneet, bestaande uit een 15W dubbele koplamp, achterlicht en claxon.
Leeg gewicht: kg. 40.
Maximale snelheid prestatie 55 km/uur; maximale helling die kan worden overwonnen 25%; Ik verbruik 1 liter benzine voor 75 km.
Bouwjaar 1953.