Het is de sportievere versie met de introductie van ook de versnellingsbak op de voetsteunen. Het is geen bromfiets meer maar een echte motorfiets: de motor is 51 cc., hij staat op kenteken en er kunnen twee personen mee vervoerd worden.
Eencilinder 4-takt, kopklepper, luchtgekoelde motor. Boring mm. 40.2, slag 40 mm. Vermogen HP 3, compressieverhouding 8,2: 1. Lichtmetalen cilinder met aparte kop met loop en klepzittingen. Krukas op kogellagers, big-end op rollen. Smering met zuigerpomp en olietank in het carter. Ontsteking met vliegwielmagneet. Het motor-versnellingsbakblok is op drie punten elastisch opgehangen.
Dubbele droge schijfkoppeling.
Pedaalgestuurde drieversnellingsbak met altijd ingeschakelde versnellingen.
Starten door middel van een speciale hendel.
Kettingaandrijving, met flexibele koppeling in de achternaaf.
Frame met enkele balk van geperst plaatstaal, integraal met de voetsteunen en de zadelsteun.
Telescopische voor- en achtervering.
Voorwielen met banden 21/2 x 17, achter 2.50-17 R met trommelremmen in het midden 1/2 x 17, achter 2.50-17 R met trommelremmen in het midden.
Lang tankzadel. inhoud 8,5 liter.
Elektrisch systeem met vliegwielmagneet, bestaande uit een driekoppige koplamp, een achterlicht met positie- en remlichten en een claxon.
Leeg gewicht: kg. Ongeveer 56.
Maximale snelheid prestatie 70 km / uur, maximale helling 25%; Ik verbruik 1 liter benzine voor 70 km.
Bouwjaar 1960.